ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ...

"حجره جنوبی" حسین جمالی

ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ...

"حجره جنوبی" حسین جمالی

مشخصات بلاگ
ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ...

این جا آیینه است و نه من، که اندیشه ام ثبت می شود و نگاره های ذهنی ام به چاپ می رسد؛
پس خوب ورق بزن... و در صفحات کتاب خود حاشیه بنویس.
حجره جنوبی،
بیشتر طعم آفتاب را می چشد. روشن است.

ای کاش که من هیاتی فاطمه باشم
هم صحبتی مردم هیات زده تا چند
"ژولیده"

آخرین نظرات
  • ۸ تیر ۹۶، ۱۰:۳۲ - امیرحسین
    لایک
پیوندها

آفتابه مسی

جمعه, ۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴ ق.ظ

من!

قدر و اندازه ام همان چیزی هست(وجود)

که فکر می کنم و همت بر آن دارم.


لیاقت من همان چیزی است که در خلوت و آشکار به خود و به عالم بازگو می کنم و به نمایش درمی آورم.


و به یقین؛


همان

می شوم...


اوهام و دغدغه و آمال و افکار و اعمال روزمره ام را چه چیزی دربرگرفته است؟


در قسمت جستجوی فضای واقعی و مجازی ام در پی چه هستم؟


موقعی هست، که هستی یک کودک عروسک و اسباب بازی اش است، حتی خود را شبیه گربه و خروس و سایر می کند...!


حال؛

با مدل ماشین و شماره پشت پیراهن آن فوت بالیست! و یا خواننده محبوب... یا آن کشتی ای که کج می گیرند! یا شهوت شکم و پایین تر...، زندگی کردن من مشوش شده است.


حال؛

"تلگ رام" و یا "این ستا گرام"، گروه و کانالی که عضو هستم؟

لایک کردنم؟ دنبال کننده هایم؟


فلز با ارزشی مثل مس، در جایی اندازه آفتابه مصرف دارد!

و در جایگاهی می شود ظرف آب سقاخانه حضرتش.


ظرف خودمان را تعریف کنیم!


و حرفِ تمام و کمال...

>>>

امیرالمومنین سلام الله علیه: قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَی قَدْرِ هِمَّتِ ...

ارزش هر کس به اندازه همت اوست...

                                                                "نهج البلاغه، حکمت۴۶"


و همت، همان تصمیم و امور هم است.


>>>

امیرالمومنین سلام الله علیه: ما رَفَعَ‏ أمْرَءٌ کَهِمَّتِهِ وَ لا وَضَعَهُ کَشَهْوَتِهِ؛

هیچ چیز انسان را به مانند همت او بلندمقام نمى‏کند و هیچ چیز، او را مانند شهوتش پست نمى‏سازد».

                                                                                                                                    "غررالحکم"


>>>

تا در طلب گوهر کانی کآنی

تا در هوس لقمهٔ نانی نانی


این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی

هر چیزی که در جستن آنی آنی

                                              "مولوی"



#مطلب_الگو

نظرات  (۴)

  • امیر حسین رضایی
  • خیلی خوب بود. خیلی که نه خیلی خیلی خوب بود...
    هر که در این بذم مقرب تر است.
    جام بلا بیشترش  میدهند.👌👌👌👌👌
    پاسخ:
    آقایی!
    ولی جام بلا فعلا در این متن کاربرد نداره!
    20 * ali yarton
  • محمد حسین مجیدی
  • بسیار زیبا و تاثیر گذار دمتون گرم
  • داش حسین سلام
  • داغون شدم
    یادم باشه یه بار یه کشتی کجکی با هم‌بگیریم..!!
    پاسخ:
    قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَی قَدْرِ هِمَّتِ
    !!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی